IELTS Reading Practice Test

1

Paragraph A
VIII
Advertising’s focus on unhealthy options

2

Paragraph B
II
How much children really know about food

3

Paragraph C
VI
Evidence that advertising affects what children buy to eat

4

Paragraph D
V
Connection of advertising and children’s weight problems

5

Paragraph E
I
General points of agreements and disagreements of researchers

6

Paragraph F
X
Underestimating the effects advertising has on children

7

Paragraph G
III
Need to take action

1

Paragraph A
VIII
Advertising’s focus on unhealthy options

ĐÁP ÁN & GIẢI THÍCH CÂU 1

Locate
Simplify & Connection

 1 Children’s food promotion is dominated by television advertising , and the great majority of this promotes the so-called ‘Big Four’ of pre-sugared breakfast cereals, soft-drinks, confectionary and savoury snacks.

 2 In the last ten years advertising for fast food outlets has rapidly increased.

 3 the dominance of television has recently begun to wane.

 4 The importance of strong, global branding reinforces a need for multi-faceted communications combining television with merchandising , ‘tie-ins’ and point of sale activity.

 5 The advertised diet contrasts sharply with that recommended by public health advisors and themes of fun and fantasy or taste , rather than health and nutrition , are used to promote it to children. 

 6 Meanwhile, the recommended diet gets little promotional support.

Đọc connection:

Câu 1 cho biết quảng cáo về thức ăn cho trẻ em trên TV chủ yếu nói về Big Four (4 loại đồ ăn vặt)

Câu 2 + 3 + 4 nói sức ảnh hưởng của TV yếu đi -> nhưng việc kinh doanh đã khiến nhu cầu kết hợp TV với việc buôn bán mạnh hơn

Câu 5 + 6 cho biết diet được quảng cáo trên TV trái ngược với healthy recommended diet

Giải thích chi tiết

smiley26 Áp dụng Linearthinking để nắm main idea:

Câu 1 cho biết quảng cáo về thức ăn cho trẻ em trên TV chủ yếu nói về Big Four (4 loại đồ ăn vặt)

Câu 2 + 3 + 4 nói sức ảnh hưởng của TV yếu đi -> nhưng việc kinh doanh đã khiến nhu cầu kết hợp TV với việc buôn bán mạnh hơn

Câu 5 + 6 cho biết diet được quảng cáo trên TV trái ngược với healthy recommended diet của các chuyên gia

=> Main idea: Có nhiều quảng cáo về thức ăn cho trẻ em trên TV nhưng chủ yếu là các sản phẩm không lành mạnh

=> Ứng với đáp án VIII - Advertising’s focus on unhealthy options check

Lưu ý
  • Nội dung giải thích được viết bởi DOL IELTS Đình Lực - Học Viện Tiếng Anh Tư Duy đầu tiên tại Việt Nam
  • Đề được viết bởi nhà xuất bản lớn gồm Cambridge và Oxford