IELTS Reading Practice Test

Texting the Television

1
Paragraph B
VI
Factors relevant to the rapid increase in interactive TV
2
Paragraph C
VII
The revenue gains and bonus share
3
Paragraph D
I
An application of short codes on the TV screen
4
Paragraph E
V
A new perspective towards sharing the business opportunities
5
Paragraph G
VIII
The possibility of the complex technology replaced by the simpler ones
1
Paragraph B
VI
Factors relevant to the rapid increase in interactive TV

ĐÁP ÁN & GIẢI THÍCH CÂU 1

Locate
Simplify & Connection

 1 This phenomenon can be attributed to the growth of reality TV shows such as 'Big Brother' ....

 2 The majority of reality shows are now open to text-message voting and in some shows like ...

 3 But TV-texting isn’t just about voting

 4 News shows encourage viewers to comment by texting messages ;

 game shows enable the audience to be part of the competition ;

music shows answer requests by taking text messages ; and broadcasters set up chatrooms .

 5 TV audiences sit on the sofa with their mobile phones ; and ‘it’s a supernatural way to interact

Câu 1 + 2 TV-texting trở nên phổ biến là do reality shows

Câu 3 TV-texting còn được dùng cho nhiều mục đích khác voting

Câu 4 ví dụ cho câu 3 

Câu 5 kết luận: TV-texting là một cách rất tự nhiên để tương tác

Giải thích chi tiết

smiley34 Áp dụng DOL’s Linearthinking để hiểu đoạn B:

Câu 1 : TV-texting phổ biến là do reality shows Chủ ngữ câu này bắt đầu bằng "This phenomenon" nên bạn nhớ chú ý tìm connection, nhìn lên đoạn trên xem cụm này chỉ điều gì nhé ( hiện tượng TV-texting trở nên phổ biến)

Câu  2 : Đưa lý do: do reality shows dùng TV-texting để vote.

Câu  3 : Bổ sung thêm thông tin: TV-texting không chỉ dùng để vote

Câu  4 : Cụ thể những cách tương tác khác với reality shows bằng TV-texting (ngoài voting)

Câu  5 : Kết luận: TV-texting là 1 cách rất tự nhiên để tương tác.

smiley5So sánh main idea với headings

Main idea: nhiều cách tương tác khác nhau của TV-texting với reality shows

=> Chọn VI - Factors relevant to the rapid increase in interactive TV check (những yếu tố/ cách để tăng tương tác TV)

Lưu ý
  • Nội dung giải thích được viết bởi DOL IELTS Đình Lực - Học Viện Tiếng Anh Tư Duy đầu tiên tại Việt Nam
  • Đề được viết bởi nhà xuất bản lớn gồm Cambridge và Oxford