
IELTS Listening Practice Test
Ethnography In Business
To investigate customer needs and
1attitude/attitudes
To help companies develop new designs
Researchers found that cooks could not easily see the
in measuring cups2numbers
In Uganda, customers paid to use the cell phones of entrepreneurs.
These customers wanted to check the
used.3time/minutes
There was a need to develop
to improve communication between system administrators and colleagues.4software
The researched does not start off with a hypothesis.
Participants may be selected by criteria such as age,
or product used.7income
The participants must fee
about taking part in the research.8comfortable
There is usually direct
of the participants.9observation
The interview is guided by the participant.
A lot of time is needed for the
of the data.10analysis
Researchers look for a meaningful pattern in the data.
ĐÁP ÁN & GIẢI THÍCH CÂU 1
Đáp án mình cần điền là một danh từ.
=> Theo thứ tự nó sẽ đến sau needs, ''Well, businesses are finding that ethnography can offer them deeper insight into the possible needs of customers''.
Sau đó người nói có bổ sung thêm là ''as well as providing valuable information about their attitudes towards existing products''
=> Cũng như cung cấp thông tin quí giá về thái độ của họ về sản phẩm hiên tại
=> Đáp án là attitude (as well as = and)
Lưu ý
- Nội dung giải thích được viết bởi DOL IELTS Đình Lực - Học Viện Tiếng Anh Tư Duy đầu tiên tại Việt Nam
- Đề được viết bởi nhà xuất bản lớn gồm Cambridge và Oxford