Bài mẫu IELTS Writing Task 2 band 8.5+ ngày 29/03/2025
Chủ đề Advertisement là một chủ đề phổ biến trong bài thi IELTS Writing Task 2. Trong bài viết này, DOL sẽ cung cấp cho mọi người ý tưởng, dàn bài, bài mẫu, từ vựng hay đi kèm và nhận xét điểm theo 4 tiêu chí.
🚀 Đề bài
😵 Dàn ý
DOL sẽ trình bày quan điểm qua 1 đoạn mở bài (introduction), 2 đoạn thân bài (body paragraph), và 1 đoạn kết bài (conclusion).
Mở bài: Sau khi paraphrase lại đề bài, DOL sẽ đưa ra một Thesis Statement (luận điểm) để nêu quan điểm.
Body 1: DOL phân tích những tác động tiêu cực mà quảng cáo gây ra đối với con người.
Body 2: DOL đề xuất hai giải pháp giúp bảo vệ mọi người khỏi những ảnh hưởng này.
📝 Bài mẫu
In recent years, advertisements have become an
One of the primary ways advertisements influence people is by persuading them to buy products they do not need, often through
Despite these challenges, there are several ways to protect individuals from the negative impacts of advertising. One key solution is that the government and consumer organizations work together to
In conclusion, advertisements undoubtedly have a significant impact on consumer behavior, pushing individuals to purchase unnecessary items and fostering a materialistic culture. While it is difficult to entirely avoid advertisements in modern society, promoting media literacy and taking personal actions to limit exposure can help mitigate their negative effects.
(392 words)
📚 Vocabulary
✨ Bài tập Exercise
Mình cùng làm 2 bài tập sau đây để ôn lại các từ vựng và cấu trúc đã được dùng trong bài mẫu IELTS Writing nhé!
Exercise 1: Điền từ / cụm từ phù hợp vào chỗ trống.
-> Social media has become an
, shaping how we communicate and interact with others.
-> The company's
targets specific consumer behaviors to increase sales during holiday seasons.
-> The online store offered a
, encouraging customers to make quick purchases before the prices went back up.
-> The
on streaming platforms can make it difficult to focus on the content you actually want to watch.
-> Many advertisements are designed to
, making viewers feel happy, excited, or nostalgic to encourage them to buy.
-> Advertising often
, promoting the idea that happiness is directly linked to owning expensive products.
-> Watching endless commercials can make people
with their lives, especially when comparing themselves to idealized lifestyles presented in ads.contributes to a materialistic mindset
be driven by emotional triggers
omnipresent force
constant bombardment of ads
feel inadequate or dissatisfied
sophisticated marketing strategy
limited-time deal and flash sale
Exercise 2: Tìm những từ / cụm từ tiếng Anh phù hợp với những từ / cụm từ sau.
thúc đẩy hiểu biết về phương tiện truyền thông
tạo ra cảm giác cần thiết sai lầm
trở thành người tiêu dùng sáng suốt hơn
sử dụng phần mềm chặn quảng cáo
đăng ký dịch vụ không có quảng cáo
không bị gián đoạn bởi quảng cáo
💡 Lời kết
Tới đây là hết rồi 😎 Sau sample "Nowadays, more and more people are influenced by powerful advertisements. In what ways are people affected by advertisements? How can people be protected from their negative influence?", DOL mong các bạn không chỉ nắm được cách trả lời hiệu quả cho một bài Writing task 2 dạng Two-part question mà còn có thể bỏ túi được một vài từ vựng, cấu trúc hay của chủ đề Advertisement nhé.
Nếu có thời gian thì nhớ làm phần bài tập và tự mình viết một bài khác nha vì 'Practice makes perfect' mà nhỉ. 😉