Đề thi IELTS Writing Task 1 ngày 06/07/2023 kèm bài mẫu band 8
Đề thi IELTS Writing Task 1 ngày 06/07/2023 dạng Bar chart: The chart below shows the percentage of a bus company in terms of punctuality, both actual and target (what actually happened compared to what the company was trying to achieve), and the number of complaints from passengers. Ở bài viết này DOL sẽ viết 1 sample IELTS Writing được 8.0 kèm với 1 số từ vựng và cấu trúc hay trong bài.
🚀 Đề bài
😵 Dàn ý
DOL sẽ miêu tả biểu đồ với 1 câu mở bài (Intro), 1 đoạn miêu tả tổng quát (Overview), và 2 đoạn thân bài miêu tả chi tiết (Detailed Description).
Mở bài: DOL sẽ paraphrase đề bài để giới thiệu lại đề bài cho người chấm.
Overview:
Xu hướng bảng 1: Mức độ đúng giờ trong thực tế có dao động nhỏ.
Xu hướng bảng 1: Số lượng lời phàn nàn tăng.
Thân bài:
Body 1: Mô tả & so sánh số liệu bảng thứ 1.
Body 2: Mô tả & so sánh số liệu bảng thứ 2.
- Actual punctuality - minor fluctuation
- Customer complaints - a general upward trend
- highest
- close to goal (86%)
- lowest (82%)
- falling short of goal (86%)
- increase: about 84.5% in 2001, and roughly 84.1% in 200
- close to the respective annual targets
- 85% - exceeded the expected level
- 1999: 70 per thousand of journeys
- 2000: increased to 100
- 2001: slight reduction to 90
- 2002: reach 110
- 2003: peak at 120
📝 Bài mẫu
The first bar chart presents data on the performance of a bus company from 1999 to 2003 in relation to its actual and
Overall, it can be seen that the actual punctuality of the bus services showed minor fluctuations in the given period. Regarding customer complaints, the bus company experienced a general upward trend over the five years.
In 1999, the company’s punctuality was at its highest at 85%, which was close to the goal of 86%. The lowest punctuality was recorded in 2000, slightly over 82%, falling short of the 86%
As for the number of complaints, in 1999, the figure was at 70 per thousand passenger journeys, which rose drastically to 100 in 2000. Despite a slight reduction to 90 in 2001, this number continued to increase,
(199 words)
📚 Vocabulary
✨ Bài tập Exercise
Mình cùng làm 2 bài tập sau đây để ôn lại các từ vựng và cấu trúc đã được dùng trong bài IELTS Writing Sample nhé!
Exercise 1:
1 Công ty đặt mục tiêu có tỷ lệ đúng giờ là 86%.
=> The company
2 Tính đúng giờ của công ty xe buýt ở mức cao nhất ở mức 85%.
=> The bus company's
3 Công ty đã sử dụng tỷ lệ đúng giờ 86% như một tiêu chuẩn hiệu suất.
=> The company used an 86% punctuality rate as a
Exercise 2:
Điền từ vào ô trống
mục tiêu hàng năm
đạt được
đạt đỉnh
Làm bài tập từ vựng với IELTS Sample Writing task 2 ngày 06/07/2023 ngay nhé!
Kho bài mẫu task 1 writing hay tháng 07/2023.
💡 Lời kết
Tới đây là hết rồi Sau sample "The chart below shows the percentage of a bus company in terms of punctuality, both actual and target (what actually happened compared to what the company was trying to achieve), and the number of complaints from passengers." vừa rồi, DOL sẽ giúp bạn hệ thống lại những cấu trúc nổi bật và những điểm từ vựng, ngữ pháp band 8 nhé!
1. Dùng Relative clause (Mệnh đề quan hệ) để làm rõ số liệu.
Ví dụ: The company’s punctuality was at its highest at 85%, which was close to the goal of 86%.
--> Công thức: số liệu, which + S
2. Dùng Reduced relative clause (Mệnh đề quan hệ rút gọn) để làm rõ số liệu.
Ví dụ: The lowest punctuality was recorded in 2000, slightly over 82%, falling short of the 86% performance benchmark.
--> Công thức: số liệu, adjective
--> Công thức: số liệu, V-ing
Nếu có thời gian thì nhớ làm phần bài tập và tự mình viết một bài khác nha vì 'Practice makes perfect' mà nhỉ? DOL chúc các bạn học tốt!